sunnuntai 20. syyskuuta 2015

Sokerittoman pelastus: banaani-kaurapallot

Vietän parhaillaan sokeritonta syyskuuta. Yllättäen kaltaiselleni persokertulle tämä ei olekaan ollut maailman vaikein asia, kuten etukäteen ehin pelätä :-) oon pitänyt silti hedelmät ruokavaliossani mukana, joskin oon hieman hillinnyt banaanien ja viinirypäleiden syömistä. Tänään ollaan menossa puolisoni mummolaan päiväkaffille, ja vaikka mummu onkin selvinnyt kiitettävän hyvin vegaanien kahvittamisesta aiemmin, en jaksanut vaivata häntä tällä hetkellisellä sokerittomuudellani vaan tekaisin pellillisen banaanipalleroita mukaanviemisiksi. Mummu on kuitenkin leiponut kaikettomia (munaton, maidoton, voiton) sämpylöitä joita saan syyäkseni.
Oon tehnyt palleroita kertaalleen aiemminkin, mutta postauksen tekeminen siitä on jäänyt. Ohje on Ainolta Feel Good Kitchenistä.

Minä sain pyöriteltyä parikymmentä palloa, joten tein näistä aika paljon pienempiä kuin Ainon reseptissä. Paistoaika oli silti lähes sen 15 minuuttia, joten voit tehdä sen kokoisia kuin ite tykkäät. Tarkkaile kuitenkin ettei paistoaika ole liian pitkä palleroillesi.


Banaani-kaurapallot kookosvivahteella

2 kypsää banaania (mitä kypsempiä käytät, sen makeampi lopputulos!)
3 dl kaurahiutaleita
+ makusi mukaisia mausteita, minä laitoin
ripauksen kanelia
ripauksen kardemummaa
hivenen kookoshiutaleita

Muussaa banaanit haarukalla kulhossa. Lisää kaurahiutaleet ja mausteet. Pyörittele taikinasta leivinpaperoidulle uunipellille somia palleroita ja paista 175 asteisessa uunissa noin 15 minuuttia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti