torstai 17. huhtikuuta 2014

Pinaattikeitto


Onneksi mulla on vierelläni niin viisas ihminen, että se tiesi mun tosissani tykkäävän pinaattikeitosta ennen kuin itse olin asiasta tietoinen! Kaikkea sitä tälläkin iällä oppii :-) kannattaa kokeilla aina joskus myös ruokia joihin on ite mennyt liittämään ennakkoasenteita...


2 nälkäisen tyydyttävää annosta

3 rkl voita
5 rkl vehnäjauhoja
1/2 l maitoa
1 ps (150 g) pakastepinaattia
1 tl suolaa
ripaus muskottipähkinää
ripaus valkopippuria

Sulata voi paksupohjaisessa kattilassa. Sekoita joukkoon vehnäjauhot. Kypsennä ihan tovi, mutta älä anna ruskistua! Kaada sekaan noin puolet maidosta ja sekoita kunnes seos on tasaista ja kiehuu.
Lisää loput maidot sekä jäiset pinaatit. Jatka sekoittamista ja keitä pari minuuttia. Mausta keitto ja tarjoa keitetyn kananmunan kanssa.

Tämän reseptin myötä toivotan oikein aurinkoista ja mukavaa pääsiäisviikonloppua!

2 kommenttia:

  1. Ooh nam! Sietäisit joskus tulla mun kanssa Turkuun kokkailemaan ja kikkailemaan! Mulla on sulle haaste mun blogissa!

    VastaaPoista
  2. Olis varmasti kivaa, miksi mää oon niin huono lähtemään kotoa?
    Kiitos haasteesta, koitan saada aikaseksi vastailla :-)

    VastaaPoista